Watermelon Role Play

You are currently viewing Watermelon Role Play

Funkcje językowe - wakacyjne scenki sytuacyjne

Komu arbuza, komu? Zaserwuj swoim uczniom materiały interaktywne stymulujące rozmowy z odgrywaniem roli.

Kawałki arbuza z language chunks (TU znajdziesz więcej informacji) do tłumaczenia, to naprawdę soczyste kąski – sprawdzały się nie tylko podczas zajęć konwersacyjnych z licealistami podczas omawiania tematu #podróżowanie, ale również z dorosłymi na różnych poziomach zaawansowania.

Przetłumaczony kawałek można później wykorzystać do tworzenia zdań, ofert turystycznych, opowieści o minionych wakacjach. 

Teraz pora na wersję interaktywną! Od czego zacząć? 

Od powtórki słownictwa związanego z podróżowaniem. Jeśli nie masz gotowego zestawu, może wypróbujesz  moje FISZKI? Starałam się, by scenki ROLE PLAY były oparte właśnie o nie. Kliknij i sprawdź:

Fiszki do nauki języka angielskiego

 

scenki z angielskiego sytuacje wakacyjne

Funkcje językowe - wakacyjne scenki sytuacyjne

Następnie wykorzystaj np. Google JAMBOARD, aby powtórzyć wyrażenia związane z sugerowaniem i wyrażaniem opinii, udzielaniem porad, zgadzaniem się lub odrzucaniem propozycji. Burza mózgów na pewno zaangażuje wszystkich uczniów.

Teraz możesz już wyświetlić Pana Arbuza i poprosić, by właściwie zareagowali na jego zaczepki.

Prawda, że PESTKA?

sugerowanie funkcje językowe po angielsku scenki sytuacje wakacje podróżowanie

Slajd klikalny w Genially

  • 9 interaktywnych PESTEK ARBUZOWYCH = 9 sytuacji, w których każdy może się znaleźć podczas wakacji
  • 1 PESTKA = 1 pytanie, prośba, oferta lub zaczepka, na którą trzeba odpowiednio zareagować
  • CEL: uczeń reaguje, proponuje, udziela porad, odmawia, wyraża opinię lub uzasadnia swoje zdanie (zgodnie z instrukcją)
  • wszystko na jednym slajdzie – nie próbuj przewijać :), ale warto powiększyć, jeśli planujesz wyświetlić Pana Arbuza na ekranie komputera lub tablicy interaktywnej.

DLA KOGO?

  • dla kursanta na poziomie B1+ i wyżej, po powtórce słownictwa związanego z podróżowaniem, wakacjami, zakwaterowaniem… 
  • dla licealistów – w ramach powtórki działu #podróżowanie (jako ćwiczenie wprowadzające do zadania 1. z matury ustnej)
  • dla dorosłych na kursach wakacyjnych
  • jeśli uczysz się sam/sama – zajrzyj do TEGO WPISU.

Jak "wycisnąć" tego arbuza? - czyli jak jeszcze wykorzystać materiały na zajęciach konwersacyjnych.

Zajęcia indywidualne:

  • Nauczyciel wciela się w rolę Pana Arbuza i przeprowadza rozmowę z Uczniem
  • wykorzystujecie słownictwo i sytuację ze scenki, żeby kontynuować rozmowę o doświadczeniach Ucznia związanych z daną sytuacją (Czy to się kiedyś zdarzyło? Może planuje wypoczywać w ten sam sposób? Co naprawdę zrobił(a)by w takiej sytuacji?)
  • Teraz zamieńcie się rolami. Uczeń (jako Mr Watermelon) ma za zadanie odrzucać wszystkie Twoje propozycje i uzasadniać, dlaczego to nie jest dobry pomysł.

Zajęcia grupowe:

  • Burza mózgów – Uczniowie wypisują wyrażenia związane z wakacjami, podróżowaniem, zakwaterowaniem, aktywnościami, które zapamiętali z FISZEK
  • Uczniowie łączą się w pary. Każda para wybiera pestkę i tworzy krótki dialog sytuacyjny na wybrany temat. Ustal limit czasowy.
  • Dialogi prezentujecie przed resztą grupy, a grupa liczy ile wyrażeń udało wykorzystać się każdej parze.
  • OPCJA HARD: podczas prezentacji dialogu, para w miejscu jednego słowa/wyrażenia mówi WATERMELON. Zadaniem reszty grupy jest z kontekstu wypowiedzi odgadnąć, jakie słowo zostało pominięte.

Więcej?

Zapisz się na Newsletter, aby otrzymać FISZKI, dodatkowe karty, prezentacje oraz informacje o nowych materiałach do pobrania.

Pełna wersj materiałów MINI już wkrótce dostępna w SKLEPie SIEUCZE.PL w wersji interaktywnej i do druku.