Icebreaker Questions&Activities

Icebreaker Questions&Activities

Q&A - Answers or Activities?

Jednym z moich sprawdzonych patentów na pierwszych zajęciach jest nie tylko zadawanie pytań, ale stworzenie okazji do dialogu.

Często przed pierwszymi zajęciami (na poziomie co najmniej A2) wysyłam kursantowi wiadomość, w której uprzedzam, jak będą wyglądać pierwsze zajęcia lub proszę o przygotowanie wypowiedzi o sobie. „Daję cynk”, o czym będziemy rozmawiać, żeby jak najbardziej zminimalizować strach przed mówieniem po angielsku.

Prócz pytań i autoprezentacji, zawsze mam też przygotowane moje Icebreaker Q&A. Jeśli widzę, że osoba, z którą rozmawiam nieźle sobie radzi, a chcę nieco bardziej wnikliwie sprawdzić jej znajomość środków leksykalno-gramatycznych lub ustalić precyzyjnie poziom znajomości języka (i umiejscowić na mapie Common European Framework of Reference for Languages), same pytanie mogą nie wystarczyć.

Nie lubię wypełniać kserówek na zajęciach, nie chcę tracić czasu na pisanie podczas zajęć (co nie oznacza, że nie zadaję pisemnych zadań domowych i później ich nie omawiam!), ale… 

Przemycam zadania leksykalne i gramatyczne, które stymulują rozmowę i pozwalają mi stworzyć swój prywatny profil kursanta.

Pobierz PDF i wykorzystaj do konwersacji.

  • 12 Q&Activities: zadań będących jednocześnie pytaniami o tematyce ogólnej (dom, praca, zdrowie, COVID-19, przyzwyczajenia itp.)
  • 1 chmurka dialogowa = 2 zadania/pytania
  • CEL: sprawdzenie znajomość środków językowych, tworzenie wypowiedzi, potwierdzenie poziomu językowego nowego kursanta
  • plik możesz wyświetlić na tablicy interaktywnej lub współdzielonym ekranie. Możesz również wydrukować, wyciąć w formie pojedynczych „patyczków’ i zalaminować. Ja serwuję je w takiej właśnie postaci.

DLA KOGO?

  • dla kursanta na poziomie co najmniej A2, na jednych z pierwszych zajęć.
  • dla licealistów – w ramach diagnozy poziomu językowego
  • dla dorosłych, którzy marzą, aby język „odkurzyć” i używać tak jak kiedyś…
  • jeśli uczysz się sam/sama wypróbuj wersję online poniżej.

Wersja interaktywna w Genially?

Poniżej znajdziesz wszystko na jednym slajdzie – nie próbuj przewijać :), ale warto powiększyć, jeśli planujesz wyświetlić ICE CUBES na ekranie komputera lub tablicy interaktywnej.

INSTRUKCJA: Wybierz kosteczkę, kliknij w nią i rozwiąż zadanie (tłumacz, ułóż pytanie z podanych elementów, wstaw czasownik w odpowiedniej formie, wybierz prawidłową odpowiedź, uzupełnij lukę…), a następnie odpowiedz na stworzone przez siebie pytanie.

Melt the ICE…

Prowadzisz zajęcia w grupie?

My IDEA: 

  • Student A w parze losuje i tworzy pytanie. Za każde poprawnie utworzone pytanie zdobywa punkt. (Ja używam do tego kryształów z gry planszowej lub koralików córki).
  • Student B odpowiada na pytanie, nie podając szczegółów. 
  • Jeśli Student A będzie w stanie zadać dodatkowe pytania rozwijające temat tak, żeby podtrzymać rozmowę np. 45 lub 60 sekund – zdobywa dodatkowy punkt/kryształ/koralik (czas ustal to mając na uwadze poziom Kursantów).
  • opcja HARD CORE dla zaawansowanych: po wyczerpaniu się pytań, każdy z Kursantów ma 60 sekund, żeby „zdać raport” z tego, czego dowiedział się o swoim rozmówcy. Punkt/kryształ za każdy fakt, który dobrze zapamiętał.
  • Pod koniec zajęć/ćwiczenia osoba z największą liczbą kryształów zdobywa… u mnie to są naklejki motywacyjne, ale może u Ciebie działają plusy? zdrowa przekąska? voucher na brak zadania domowego? długopisy z logo szkoły? It’s really up to you!

Więcej?

Zapisz się na Newsletter, aby otrzymać FISZKI, dodatkowe karty, prezentacje oraz informacje o nowych materiałach do pobrania.

Pełna wersja materiałów MINI już wkrótce dostępna w SKLEPie SIEUCZE.PL w wersji interaktywnej i do druku.